måndag 7 februari 2011

Vad valde jag då?

Jag bestämde mig för att gå och träna som ni minns. Satte på mig träningskläder och sen ytterkläder och stod med nyckeln i dörren när det slog mig att jag kanske borde ta med mig träningskortet... träningskortet jag senast använde för två år sedan. Träningskortet som är en gul papperslapp som inte ens är inplastad. Träningskortet som jag förmodligen lagt på ett jättebra ställe. Träningskortet som jag absolut inte kunde hitta någonstans! Detta gjorde jag istället...

Powerwalk med Robyn bland annat.

Jag kom hem helt slut då jag försökte springa en liten bit. Jag är om möjligt ännu mer imponerad av min vän Camilla som nu springer en mil under 60 minuter. Jag sprang kanske 200 meter och trodde på riktigt att jag skulle ramla av pinn på stört! Väl hemma gjorde jag min favoriträtt till lunch, spaghetti och baconpastasås med paprika/chili creme fraiche...


Lunchen intogs framför tv:n... bara för att jag kunde!

Det var det jag hann innan pappan och Penni kom hem igen. Vi laddade då bilen med skräp och åkte äntligen till soptippen (kan tillägga att granen legat på gården sen jul).


Penni skrattar åt sin mor som sjunger sitt finaste.

Eftersom vi ändå var halvvägs fortsatte vi till Kolsva och ett besök hos min mor och far. Även min mormor var där och det tyckte Penni var roligt.


Penni, mormor och gammelmormor resonerar.

Jag fick även ögonfransarna färgade och ögonbrynen plockade av sötaste mor min. Smärtsamt under tiden men skönt efteråt.


Det gör ondare än det ser ut just här...

Jag är nöjd med min dag.

Dagens lärdom 1: det är skönt att vara själv ibland i små stunder, men ännu skönare sen när de kommer hem igen.

Dagens lärdom 2: Låt det inte gå två år mellan gångerna du går och tränar!

Får se hur jag spenderar nästa ensamma måndag....

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar