onsdag 16 februari 2011

Nytt liv, nya vanor och ovanor...

Idag fick jag inse att jag blivit förälder på riktigt. Jag är nu en mamma först och främst och det tidigare liv man ibland kan minnas små fragment av är mig väldigt avlägset just nu. Jag har nämligen nu fått en ny typ av favoritgodis och idag har jag ätit en hel burk. Det i sig är väl inte så farligt eftersom det inte är något socker i den, men jag kanske borde skämmas i och med att den egentligen inte är min...

Här är min nya favorit och detta är vad jag hörde mig själv säga som gav mig min ovan nämnda insikt...
"Ja du Penni, den här var mycket godare än Aprikos och päron och jag tror nog till och med att den var bättre än Mango. Undrar om man inte skulle kunna ha den här i ett lager i en tårta?"


Nu sitter jag och dealar med mig själv om huruvida det är okej att äta upp en till av Pennis burkar. Penni, min bebis, som precis börjat lära sig äta mat. Min bebis som absolut älskar dessa efterrättsburkar. Min Penni som imorgon då kommer att vakna med katrinplommonpuré i gröten istället för Banan och Persika... dock älskar hon det med så hon kanske förlåter mig?

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar