söndag 20 februari 2011

LördagsEmelie!

Lördagen gick i tysklands färger då Sambo bestämt att vi skulle bjuda på tysk meny till melodifestivalen. Vill ni vet vad vi åt så kolla HÄR.
När jag kom hem från Stockholm hade han förberett det mesta, med andra ord grejat hela dagen. Hur gick det till då undrar ni eftersom han dessutom hade en mycket uppmärksamhetskrävande dotter att ta hand om... som tur är har hon världens bästa farmor som kom in och hjälpte till! Tur för Sambo och ännu mer för Penni kanske.

Slutbetygen för kvällen blev i alla fall sehr gut, i alla kategorier. Har inte så många bilder från kvällen men här kommer de jag lyckades ta, utan blixt och allt...


Kocken för kvällen får två tummar! Allt var fantastiskt gott!


Till huvudrätt serverades wienerschnitzel, så stor som den ska vara!


Fantastisk bild, alla tittar på mig och ser sådär glada och härliga ut. Ljus, fin och klar var den med. Jaja... mysigt var det i alla fall.


Underbara fina Tilde!


Underbara fina Nelli!


Här tog Tilde ett kort alldeles själv. Benen ni ser är hennes mors, den finaste fisken av de alla!

Jag måste passa på att göra reklam för ICA Kolsva handel. Jag ringde till charken och den fantastiske Hasse gjorde i ordning dessa stora fina schnitzlar till oss. Han bankade ut dem, körde dem i maskin så de blev naggade och möra och gjorde det dessutom precis till den tid jag önskade. Det är service mina vänner. Ska ni köpa kött, ta extra lilla svängen förbi Kolsva handel. De har så fin och bra chark att allt annat bleknar (utom Åsby kanske). Men ring först så de har de ni är ute efter.

Bra kväll, bra kött, bra kock, bra folk!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar