fredag 11 februari 2011

Kvällsvard torsdag...

Det här lagade vi till middag igår... och med vi menar jag Sambo. Jag satt mest med en bebis i knät och sällskapade.

Ni må tro det var gott! Köttfärslimpa, brunsås, morötter, broccoli, lingonsylt och smörgåsgurka! Jag har ätit sämre om man säger så. Gårdagens middag är till och med värt ett...

Herre signe du och råde!

Det är bra betyg det!

På tal om rubriken... när jag och min lillebror var små hade vi ett sagoband, ni vet ett kasettband med en inläst saga på och sen plingade det och då skulle man byta sida i den lilla boken som hörde till, minns ni? Hade ni också såna? Hur som helst, i en av våra sagor fanns det med en varg som bodde i ett träd tror jag. Han haffade i alla fall andra djur och åt dem. På ett ställe i sagan tog han en gris (eller så blandar jag ihop sagorna, jag vet inte riktigt) och berättarrösten sa:

"Så tog vargen med honom hem och åt upp honom till kvällsvard."

Jag och min bror skrattade så vi kiknade åt detta varje gång. Vi spolade tillbaka och lyssnade flera gånger om på just ordet kvällsvard. Varför var det så roligt då? Vi trodde helt enkelt att han skulle säga kvällsmat men sa fel. Så vi skrattade oss trötta av att han sa fel, fast han egentligen sa precis det han skulle.
Ja sagan fick oss ju trötta i alla fall så det spelar väl kanske mindre roll hur. Minns du det lillebror?

Ikväll kommer Jossan och då blir det taccos. Vi ska ha en sleepover och det ska bli så roligt! Har saknat henne!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar