måndag 21 februari 2011

Måndag är lika med jag-dag!

I alla fall ett par timmar eller så eftersom den där pappan har Penni-dag idag. Jag funderade på att gå iväg och träna (vilket jag seriöst borde) men det kändes av någon anledning inte riktigt så kul. Så vad kändes kul då? Just detta jag gör just nu. En kaffe i handen, en dator i knät och bara slösurfa utan att behöva resa mig ur soffan för något. Så jag unnar mig det. Kanske jag dammsuger sen, eller städar undan i köket... eller kanske jag inte gör det. Kanske jag tar en lååång dusch, sminkar mig med jättehög musik i bakgrunden, slänger i ett avsnitt av Mia & Klara (säsong 1, som jag inte ännu hunnit se hela) och bara myser. Det känns troligare så känner jag.

Hur motiverar jag att det är viktigare för mig än det andra? Det behöver jag inte. För det här är mina timmar. De få timmar per vecka jag får, och bör, använda till mig och bara mig! Jag unnar mig lyxen att inte behöva motivera alls.

Jag gillar dessa måndagstimmar.
Mycket!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar