söndag 6 februari 2011

Sköna söndag in real life!

Idag gjorde vi något jag måste klassa som kanske den trevligaste söndagsaktiviteten på länge länge. Vi grillade korv ute (eller det var väl mest Nicke som grillade men vi satt med ganska så nära grillen i alla fall) och sen åt vi korv med bröd och drack oboy i solen. Det var underbart mina damer och herrar. Korven var god, oboyen var värmande, sällskapet var klanderfritt och supermysigt, barnen var söta och rara, bullarna retsamt goda och luften uppfriskande som mint(tu). Underbart!

Sen fick vi äntligen träffa den nya lilla sötnosen som kommit och oj så stor Penni blev i jämförelse! Jag fick hålla och hon kröp ihop i min famn och storsov och det var så mysigt. Finns det något som toppar små bebisar? Tror inte jag tycker det.

Försökte mig sen på ett kort med tjejligan men det var inte så lätt som man skulle kunna tro... de var lite för... rörliga de små liven och ni vet ju vad som händer med min fantastiska mobilkamera då....







Här är de i alla fall, tjejligan! Minstingen och Mejjis är dock inte med. Får bli nästa gång! Tänk vad mycket tok de här ska hitta på under åren!

Såna här söndagar kan jag tänka mig fler av. Jag var glad hela dagen efter det.
Längtar redan till nästa uteaktivitet. Olikt mig...

Nu blir det inte mycket mer idag minsann...
Tackar för mig för idag.
/e

3 kommentarer:

  1. Vilken underbar dag det ser ut som ni haft. Jag tycker att tjejligan ska ha date nån dag...tycker inte du?

    Kram massor och tack så mycket för igår!!

    SvaraRadera
  2. Ja, visst var det en toppen dag!! Och självklart måste det bli fler sådana här dagar.
    Tjejligedate ser vi fram emot...Längtar!!

    Kram / Sofia H

    SvaraRadera
  3. Tycker vi borde ha en dejt redan i veckan! Vad tycker ni om det?

    SvaraRadera