torsdag 24 februari 2011

Dagsrapport....

Idag blev en ändrade planer dag. skulle börja morgonen med en trevlig frukost med massa mammor och barn. Ändrade mig eftersom Penni precis började klia sig i ögonen och gråta vilket betyder att hon behöver sova. Nu för tiden som ni vet sover hon endast i sin säng och försöker man med vagn eller så blir det ett väldans liv. Så vi blev hemma och hon fick sova. Fast hon sovit 12 timmar i streck sov hon sen 2 timmar på förmiddagen. Jättehärligt! Eftermiddagen bestämde hon sig sen att nu vill jag inte sova mer än 20 minuter i bilen och där någonstans är vi nu. En vrålarg Penni som sovit 20 minuter på 5 timmar och en pappa som tog på sig ansvaret att försöka få henne att sova lite. Jag lovar er att hysterisk inte ens räcker för att beskriva hur hon låter när man nu försöker lägga henne under dagen.

Men dagen tog en annan vändning runt lunch än jag räknat med för fina mor min kom och bjöd mig på lunch på Ögir. Penni intog även hon sin lunch där, men hon var inte lika intresserad av att äta som övriga sällskapet. Hon ville bara titta på allt och alla, vile ha total kontroll vad alla gjorde. Vem har hon det ifrån månne?

Penni på sin första riktiga utelunch...

Sen styrde vi färden mot Kungsör en snabb sväng och sen Arboga för en fika på... oj jag har glömt vad det heter? Fiket på torget... det där mysiga med gamla olika möbler... Ja, dit åkte vi men vi fick packa ihop oss snabbare än vi tänkt för Penni bestämde sig för att hålla låda och "prata" högt hela tiden så ingen annan i rummet kunde prata om något. Hon ville alltså vara i centrum och höras hela tiden. Vem har hon det ifrån månne?



Penni är den enda som hörs på hela fiket...

En mysig dag blev det trots att det inte blev som det var tänkt. Trots att hon nu är hysterisk. Det är snart kväller och då somnar hon nog.

/e

1 kommentar:

  1. Å vad jolit vi hade, älskar att va med er tjejer. Natti Natti.

    Mommo

    SvaraRadera