söndag 6 februari 2011

Intervju med pressen.

Journalisten: Jaha du Pemelie (med stumt P som i psalm som jens skulle sagt), du tog alltså en utesväng igår du?

Pemelie: Ja precis, det blev så.

Journalisten: Härligt! Och hur tyckte du att det var?

Pemelie: Jo men det var helt okej ändå tycker jag. Jag var lite nervös innan eftersom jag inte riktigt är med i svängen längre men det gick bättre än jag trodde.

Journalisten: Okej, vad var det då som avgjorde att du bestämde dig för att ge dig ut i svängen igen så att säga?

Pemelie: Det måste jag nog säga var min vän Camilla. Hon ville gärna och förra gången blev det ju inte riktigt som hon hade tänkt så denna gång behövdes det en revansch. Hon lyckades övertala mig och såhär i efterhand är jag glad att hon inte gav sig. Jag behövde bara en push i rätt riktning så att säga.

Journalisten: Ja sådär kan det vara ibland. Men du Pemelie, när ni kom dit då, hur kände du dig?

Pemelie: Jaa du... (konstpaus) Precis innan vi gick in sa jag till Camilla att nu finns det risk att vi träffar gamla elever till mig och när vi sedan kom in möttes vi av en i kassan och en i garderoben. Det gjorde väl kanske inte direkt att jag kände mig ung, hipp och happening kanske.

Journalisten: Oj då, ja det måste ha varit lite jobbigt ändå?

Pemelie: Nja, jag bestämde mig för att ignorera det. Det gick bra. Jag var lugn.

Journalisten: Vad var det bästa med kvällen då tycker du?

Pemelie: Det var Camilla. Helt klart Camilla, kebaben och samtalen på slutet. Sen tyckte jag väldigt mycket om att Soffan och Joel kom över på kvällen och umgicks. Sådant gillar jag mycket.

Journalisten: Okej Pemelie, sista frågan nu då, vilken låt var bäst igår enligt dig?

Pemelie: Jag säger såhär, min personliga favorit, den jag tyckte var bäst enligt min smak var "Me and my drum". Däremot tror jag Dannis låt kommer ha större chans i det stora hela sen.

Journalisten: Ja då tackar jag för din tid. Det var roligt att få prata med dig.

Pemelie: Tack själv. Nöjet var helt på min sida.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar