torsdag 17 februari 2011

En helt vanlig dag i en Superbabys liv...


Dagen började med ett träningspass... försöker lära mig den där krypgrejen nu. Kan komma väl till pass när jag ska jaga skurkar i trånga utrymmen!


Det var lite knepigare än jag först trodde det där... få se nu, rumpan upp... men sen då? Hmm...


Åt lite frukost, gröt med lite fruktgott i. Inte banan och persika den här gången. Mamma sa att jag ätit upp den igår, konstigt för jag minns inte att jag gjorde det... trodde bestämt det fanns en burk till i kylen när jag gick och la mig. Men säger hon så så är det nog så.
Hur som helst har jag slutat med larviga smakportioner. Jag äter liksom en halv hel portion. Jorå så atte...



Jag tog det rätt lugnt på förmiddagen, kände mig helt slut efter morgonens träning så jag slappade framför tv:n en stund... Jag hittade guld för det var McLeod's döttrar!


Hann med ett pass i gymet där jag verkligen skakade loss ordentligt!


Det är viktigt att slappna av och stretcha efter varje träningspass. Här tar jag det lugnt och biter lite på fingrarna, ja eftersom den godaste efterrätten var slut.


Jag tjatade på mamma att vi måste träna mer på den där sittgrejen också. Jag kan ju sitta själv ibland en liten stund (och ibland en ännu kortare stund) men balansen är inte med mig jämt. Snart så ska ni får se minsann. Snart så.


Mormor kom över en sväng så jag hängde med henne. Mamma var visst på nån massage. Den där mormor introducerade något mycket roligt i mitt liv idag...


Den här lilla mackapären. Jag gick igenom hela hallen och det var riktigt roligt! Jag hade ingen större lust att visa mamma och pappa det sen. Bara mormor.


Är man en Superbaby måste man kunna flyga eller hur!


Jag avslutade dagen med att brottas lite med pappa. Han är inte så stark som man kan tro, fick ner honom på ett kast! Kolla skräcken i hans ögon. Superbaby - Pappa 1 - 0!

Så såg en helt vanlig dag ut i mitt Superbabyliv. Imorgon ska jag låsa in en massa skurkar bakom lås och bok. Men först måste jag jobba på skönhetssömnen.

Over and out!
/P

6 kommentarer:

  1. Vilken härlig dag, det är bara att njuta av varje sekund och lapa i sig så mycket som möjligt av dessa härliga ögonblick.

    Såå underbart att hon blivit så nöjd och glad, jag känner igen det och jag förstår din lycka.
    Jag tror maten spelar mycket in, det var i allafall då jag fick en nöjd och glad tjej.

    Hejja Penni, du är underbar!!

    Massa pussar och kramar

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skillnad, en helt annan bebis! Det är helt underbart!

    Pussar och kramar tillbaka

    SvaraRadera
  3. Säger bara.. PASSA hälsenorna:-))de gör ont när dom kör på en med gåstolen..
    Visst är det Underbart med nöjda och glada barn,de GILLAR vi..
    Kram på er

    SvaraRadera
  4. Åhh va kul att stolen blev bra..Den är kanon,men passa hälsenorna,som Linda skrev..//Kram lotta

    SvaraRadera
  5. Lås och bok? ;)

    SvaraRadera
  6. Hahaha Ida. Det är en ny form av straff där man blir tvingad att läsa böcker av August Strindberg eller dylikt. Mycket effektivt har det visat sig vara!

    SvaraRadera