onsdag 23 februari 2011

Dragläge...

Ikväll har jag varit på en riktigt bra föreläsning som handlade om flickor med ADHD. Tre timmar flög iväg och jag fick med mig mycket att ha i tanken i mitt arbete i framtiden.

Mitt under föreläsningen hände något som jag tror bara händer mig. Jag hade på mig ett par byxor med dragkedjor på bakfickorna. På dessa dragkedjor sitter ganska stora hylsor (heter det så?!), ungefär som dessa...

(Inte dessa byxor alltså men liknande... bara så ni ska få en bild)

I alla fall... jag skulle resa mig efter ett tag och byta ställning eftersom min foglossning i svanskotan började göra sig gällande sådär sex månader efter förlossningen (och nej jag är inte gravid igen!). Jag kom ingenstans. Kunde inte resa mig utan satt fast. Jag tänker då att det smartaste jag kan göra i detta läge är att försöka resa mig ännu mer och samtidigt skruva lite på mig. Inte tittade jag först för att se vad problemet var utan detta var mitt första lösningsförslag. När inte det fungerade kikade jag efter för att se vad som hänt och jodå minsann....

Min dragkedja hade fastnat i stolstyget och när jag skruvat och dragit hade jag lyckats borra fast den ännu mer så att den dessutom dragits ut och gått sönder. Jag fick be Annika lirka ut den ur tyget på stolen och sen fick jag försöka lirka ut den från bakfickan. Nu sitter jag här med ett par byxor med en hylsa endast på ena bakfickan för den andra ligger trasig i jackfickan och efter mig lämnade jag en stor maska i tyget på stolen.

Men det kanske inte gjorde så mycket... det var kanske ändå dags att klä om alla 70 stolar, eller hur? I alla fall blir det dags att klä om en. Tack för att jag fick komma på föreläsning och varsågod.

/e

1 kommentar:

  1. HA ha ha, ja du är fantastisk på att tråckla in dig i saker:) Visst var det en underbar föreläsning, tiden bara flög fram. Det tackar vi våra chefer för.

    Kram / Therese

    SvaraRadera