måndag 28 februari 2011

Men vad bra du är Emelie!

Ni vet den där irriterande egenskapen hos folk när de gjort något ganska självklart, dammsugit sin lägenhet, diskat middagens tallrikar, skrapat bilrutan eller något sådant dylikt, och sedan väntar sig en applåd, fanfar och flera ooooh och aaaaahhh. Jag gillar inte den sidan hos andra och är mycket dålig på att oooooah och aaaaaha när det är självklara saker som alla människor gör jämt.

Idag är jag fast i den egenskapen själv. Idag gick jag upp tidigt på min enda enda sovmorgon då jens har Penni. Idag åker jag och lämnar in vår bil för att sen gå hela vägen tillbaka. Visserligen passar jag på att sätta på mig motionsskorna men jag väntar mig ändå ett ooooh eller aaaahh när jag kommer hem. Eller egentligen väntar jag mig en hel jäkla orkester som gör fanfar, viftar med en banderoll och när jag kommer fram lyfter upp mig och hissar mig upp och ner samtidigt som de skriker "hurra, hurra, hurra, hurraaaaaaa"!

Hur stor är chansen (kolla här då Anka Panka!) att det händer tror ni?
För säkerhets skull så oooohar jag lite för mig själv här på bloggen nu...

- Oooooohhh, aaaaaahhh. Men vad bra och duktig du är Emelie! Du förtjänar nästan en medalj för det här!

- Tack, det var snällt sagt. Och ja... det är nästan så jag gör det. Förtjänar en medalj alltså.

Så. Nu är det ur mitt system. Tack.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar