söndag 13 februari 2011

Melodifestival, babysim och nya blöjor...

Gårdagskvällen var mycket lyckad må jag säga. R och L som stod för plats, mat och dryck denna vecka bjöd på en mycket välkomponerad meny a la 80 tal och som grädde på glassen serverades marängsviss/banana split, det vill säga en stor skål med glass, maränger, vispad grädde, bananer och chokladsås! Mycket uppskattad efterrätt av både stora och små.

På tal om stora och små var vi igår 8 föräldrar och 5 barn (jag kunde räkna dem alla R! Jei me!) Det var full rulle hela tiden men alla trivdes tror jag. Kvällens mysigaste var Tilde, hon är underbar! Tänk att min lilla underbara ska bli sådär stor underbar sen. Roligt.

Angående melodifestivalen har vi ju ett väldigt seriöst och ganska avancerat röstsystem varje år. Detta år är inget undantag och förra veckan gick röstningen mycket bra för mig och jag låg i täten med poängen efter programmets slut. Denna gång gick det inte lika bra. Vet inte var det gick snett men jag höll mina tummar för The Moniker vars låt jag blev lite glad och bubblig (underligt ordval kanske men det får stå kvar. Alltså jag menar spralligt bubblig, inte bubblig av andra anledningar, inte bubblig i magen eller så utan mer bubblig i kroppen, ja ni fattar att jag inte menar gasigt bubblig utan glatt bubblig. Bubblande glad kanske jag borde skrivit från början.) av. Jaja... jag kommer igen nästa gång. Om ni för övrigt undrar hur vårt system ser ut så kolla HÄR!

Idag har vi varit på första informationen om babysim som vi ska starta med nästa vecka. Inget dopp i bassängen idag alltså utan premiären blir på söndag. Tycker det ska bli jätteroligt att se hur hon reagerar i vattnet. Eventuellt gör vi en sån här bild sen... fast om det ska passa Penni kanske vi istället för en sedel ska knyta fast en burk med katrinplommonpuré!



Men nya blöjor då? Varför står det med i rubriken undrar ni ju såklart. Jo det gör det för att vi idag har gått över på en ny storlek, Penni är numera en 4:a! Jo, ni hörde rätt, en 4:a!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar