söndag 27 februari 2011

Nöjdbubblan!

Jag kan bli så otroligt nöjd över konstiga saker. Idag är det babysim klockan 13.00 och det visade sig vara en dum tid för Penni förra veckan för hon sov till precis innan och så blev det mitt i mattid så hon blev ju jättehungrig och ledsen. Idag kommer det bli tokigt med sovtider så risken är att hon är trött och blir ledsen för det istället.

I alla fall fick jag precis en bra lösning på detta problem i huvudet. Hon somnade nu strax innan 10. Sen vaknar hon om 45 minuter (alltid 45 minuter på förmiddagen!) och då blir det mat och lek. Sen tar jag henne i vagnen och går bort till lasarettet för då kommer hon somna i vagnen om jag har tur. Precis innan vi byter om ger jag henne lite flaska. Då är hon både mätt och pigg, vilket borde vara perfekta förutsättningar för vattenlek!

Jag är så nöjd med mig själv nu så det är nästan pinsamt! Jag går omkring och dumler för att jag är så smart. Ingen har någonsin kommit med en bättre lösning på ett större problem, tänker jag för mig själv när jag går här i min nöjdbubbla. Det bästa är det alltid, jag menar verkligen alltid, blir precis så som jag planerar med den lilla. Det blir alltid precis så som jag förutspått. Hon är väldigt förutsägbar egentligen min bebis. Och lydig. Så jag behöver inte vara orolig. Min plan är vattentät!

Jag är nöjd! Återkommer senare med resultatet av den vattentäta planen.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar