tisdag 22 februari 2011

In your face!

På morgonen får Penni gröt. Det tycker hon är gott så oftast går matningen mycket bra. Dock är det inte gröten i sig hon gillar utan det fruktiga hon får till sin gröt (om hennes mamma inte ätit upp det det vill säga). Idag var det katrinplommonpuré, men bara för att hon gillar det så. Inte av någon annan anledning ville hon att jag skulle skriva. Bara för att det är gott. Det har ingen speciell funktion vi hoppas på eller så, utan hon bara gillar smaken, ok?

Hur som helst har hon blivit mästare på att luras när det kommer till matningen! Jag tar en stor del gröt och en liten del gott på varje sked, oftast är det gottiga längst ut för det är det sista jag lägger på. Jag för skeden mot Pennis mun och hon gapar stoooort. Precis när skeden nuddar hennes läppar biter hon ihop så hon bara får in det gottiga i munnen. Jag trodde detta var slump men började sedan ana att hon satt det här i system, så jag bestämde mig för att sticka hål på hennes vattentäta plan. Jag började lägga det gottiga först och sen gröt på skeden. Ha lilla vän, där fick du allt! Trodde jag... Istället gapade hon redan efter ett par gånger stooort, tog in hela skeden i munnen... och spottade sedan ut gröten. Det goda fick såklart vara kvar. Om jag inte visste bättre skulle jag kunna svära på att jag hörde henne viska "In your face mama! In your face!"

/e

2 kommentarer: