söndag 20 februari 2011

FredagsEmelie!

Vilken helg jag har haft. Jag är trött, sliten, glad, nöjd och lycklig. Åkte i fredags eftermiddag mot Stockholm och fick tillbringa ett dygn tillsammans med Annika och Adela, bara vi tre. Som förr. Och som nu. Det var så underbart roligt och mysigt att få vara tillsammans och bara prata, dricka gott och äta ännu godare. Adela, som den riktiga montenegrinska urmodern hon är tog hand om oss och lagade en mycket uppskattad tre rätters på kvällen och på morgonen gick hon upp gjorde det här...


Ustipci! Mmmmmm!


En liten tassimo, juice och den underbara ustipcin, så som jag gärna äter den, med ost, sylt och keso!

Innan vi styrde kosan hem igen hann vi med en snabb fika med de andra Stockholmstjejerna och hon i Säter. Jag önskade att tiden skulle gå så sakta, ville aldrig gå därifrån. De är så roliga och det var så roligt att få se dem. Finaste tjejerna i världen...


(Tre ord... IDIOTISKA SUDDIGA MOBILKAMERA!)


Jag beställde en Irish Cream kaffe med vispad grädde. Den var alltså inte äcklig skulle jag vilja påstå. Den var till och med fantastisk! Och som den clown jag är spexade jag till det lite grann, ja för att lätta upp den annars så tryckta stämningen. Man måste ju bjuda på sig själv, eller hur!


För övrigt fick jag hämta sugrör, gick inte att dricka den på annat vis! Men ska det vara grädde så ska det! Ingen idé att göra något halvdant.

Mitt dygn som bara Emelie var underbart. Från början till slut var det härligt, avkopplande, roligt, mysigt och framför allt välbehövligt. Att sen få komma hem och se min älskade lilla le med hela ansiktet när hon såg mig gjorde det hela ännu mera perfekt. Det är härligt att få komma iväg och riktigt härligt att få komma hem igen sen.

Nästa gång åker jag till Kajsa. Snart hoppas jag!

/e

2 kommentarer:

  1. Nästa gång vill jag också vara med...

    SvaraRadera
  2. Varför var du inte med nu? Nästa gång tar vi en helkväll hos Kajsa så jag får se hur hon bor också! Soon I hope!

    SvaraRadera