tisdag 8 februari 2011

Dagens I-landsproblem...

1. Min dotter har nu slutat vilja somna hos mig i min famn. Hon bara skriker och tvärvägrar. Hon gör likadant om man försöker söva henne i vagnen. Lägger man henne istället ensam i sin säng somnar hon på ett killevipp (oftast i alla fall). Det fungerar till och med att bara ge henne napp, säga god natt och sen gå ut ur rummet. Några gånger får vi stoppa tillbaka nappen men hon gråter i regel inte utan "pratar" mest. Det är väl jätteskönt på ett sätt och jag antar att det sparar massa jobb sen ifall det fortsätter så... men jag saknar vår mysiga vilostund på eftermiddagen då jag fick lukta och gosa i hennes hår. Ni får säga vad ni vill, jag saknar det.

2. Mitt braiga schampo är slut och jag vet inte var de säljer dem. Jag köpte den senaste flaskan i Lysekil och det känns lite långt att åka dit bara för det. Men jag har blivit helt fast och måste ha ett nytt sådant schampo, så hjälp mig om ni kan, var säljer de såna här i närheten? Jag lider av akut fetthårsyndromet där det känns som att alla andra schampon bara gör större skada än nytta...


Over and out.
/e

1 kommentar:

  1. Du är mammaledig - du ska ha fett hår :) (hur ska du annars kunna överraska folk på krogen? Nej, jag är inte bitter, INTE!)

    SvaraRadera