onsdag 1 december 2010

Igår gjorde jag detta...

Min mamma fyllde år igår. Det firades med pompa och ståt i Körschva. Jag fick tillfälle att göra det jag gör så gärna...


... baka!!


Det blev chokladmuffins med dajm och dumle och en tårta (från grunden, inge köpbotten här inte!!). Den var faktiskt godare än vad den ser ut på bilden. Ett lager marsansås och ett lager hallonmos (mosade hallon blandat med lite grädde och vaniljsocker) och sen grädde. Mmm!

När vi kom hem satt vi och slökollade på tv. Penni hade sett fram emot Desperate housewives och lackade ur totalt när det visade sig att det inte var något. Såhär sur blev hon...


"Helt ärligt mamma, lägg bort kameran. Det är inge roligt. Jag menar allvar. Lägg bort kameran nu! Suck!"

Som tur var hittade hon något annat att ägna tankarna åt...


"Ei, det är något som rör sig där nere. Vad tusan nu rörde den sig igen. Åh det finns en likadan precis bredvid. Två stycken alltså. Vänta bara tills jag klurar ut vad de är till för!"

/e

1 kommentar:

  1. Vilken stor Penni ni har!!
    Hon har ju blivit stora tjejen!
    Helt underbart att läsa fotokommentarerna...
    Sköt om er!
    Kram
    //

    SvaraRadera