torsdag 9 december 2010

Lite förkylning på besök...

Idag är det lite sjukstuga här hemma tror jag. Både jag och Penni är förkylda men bara en av oss gnäller och skriker om det hela tiden. Det är ju skönt att Penni är lugn och snäll i alla fall.

Ingen kyrka för mig ikväll heller eftersom vi glömt bort det för det första och inte vill smitta ner andra barn med baciller för det andra. Istället kommer bror och hans flicka hit och jag ska bjuda på saffranskaka. Tror det kan bli gott, ska försöka baka lite nu medan hon sover en kortis. Eller kanske i nästa sovpaus...

Har ni tänkt på ni som har små bebisar att allt görs i sovpauser nu för tiden. Dagen delas in i sovpauser eftersom när lillan är vaken tar hon all uppmärksamhet precis hela tiden, precis så som det ska vara antar jag.

Ja nej jo... jag återkommer senare med vidare information kring mitt bakande.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar