lördag 18 december 2010

Julklappsbytet!

Igår var det dags för det efterlängtade julklappsbytet med pysseltjejerna! I vanlig ordning träffades vi hos Nettan och började kvällen med något som bara kan beskrivas som ren och skär njutning... julbordet!



Efter maten var efterrätt och jag mumsade i mig varm frukt med smält choklad. Jag hann tänka att det var någon smak i frukterna som jag kände igen men inte kunde komma på vad det var. Hur som helst tyckte jag att det var en så god smak att jag blev alldeles till mig. Då kände jag det... stick, stick, stick... kli, kli, kli. Kiwi. Har inte ätit Kiwi på många år eftersom hela munnen kliar när jag gör det så jag hade glömt hur det smakar. Men vad skönt att jag hann känna att det verkligen smakar supergott innan hela munnen blev tandborstfall (ni vet när man bara vill ta en tandborste och klia så hårt man kan i hela munnen). Så jag satt en stund och drog tungan mot tänderna och var väl inte så jättenöjd med resultatet. Men det gick över efter ett tag i alla fall. Kontentan av det blev alltså... nu vet jag att jag verkligen gillar Kiwi... och att jag fortfarande inte kan äta det.

Julklappsbytet då, undrar ni ju nu förstås, hur blev det med det? Jo förstår ni, det ska jag berätta. Vi lekte den där leken med tärningar där man får ta paket av varandra ni vet? Om mna får två lika siffror får man ta ett paket. När alla paket i högen är utdelade öppnar man dem (en del öppnar inte innan utan går bara efter hur fina paketen ser ut) och sen får man fajtas om dem. Vi ställde klockan på 7 minuter och sen började kaoset. Får man en 1:a eller 6:a får man nu ta ett paket av vem som helst i ringen. Ni kan tro att det blir hets av det hela! Men det är väldigt roligt. Jag tror att igår blev alla nöjda med vad de fick för paket när slutsignalen ljöd. Här är mina... notera vem presentkortet är köpt av och fundera sedan på om det är okej eller inte...



Här är en bild på Nettans fina adventsljusstake... hon är inte så tokig på sånt den där Nettan.


Hur som helst var det en väldigt rolig kväll med väldigt roliga tjejer. Jag längtar redan till nästa träff som kommer att innehålla annat än julmust i glaset och lite singstar! Can't wait!

/e

2 kommentarer:

  1. Men Emelie, förlåt, inte visste jag att du inte kunde äta kiwi. Vad tråkigt. Men vad bra att det smakade i alla fall ;-)

    SvaraRadera
  2. Men Miriam, det kunde du ju omöjligt veta! :) Det var jättegott iaf innan...

    SvaraRadera