fredag 3 december 2010

Vem brås jag på?

Min mamma och pappa var på Mallorca i höstas. Det bästa under veckan var såklart maten de åt och de fick en favoritrestaurang ganska snart. Eftersom min mor är av den övertygelsen att man alltid ska säga till när man tycker att något är bra ropade hon dit servitören och skulle ge köket lite komplimanger för den fantastiska maten. Världsvan som hon är sådär talar hon om på engelska att maten var god och avslutar sedan med:

- ... kiss the kock!

När min far då börjar skratta inser hon vad hon sagt (för er som inte är lika världsvana som min mor betyder kock penis på engelska) och ska rädda situationen. Som tur är är hon mästare på just detta så hon säger då:

- In sweden all chefs are called kocks.

Bra jobbat mamma. Snygg räddning!
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar