lördag 18 december 2010

Jakten på...

... den perfekta granen började idag! Såhär tät och fin ville jag att den skulle vara:



Så vi pälsade på oss massor med kläder och styrde vår kosa till Svansbo, som alltid några dagar innan jul. Det hör till traditionen, jag skulle nog till och med kunna kalla det den bästa, att kliva ut i skogen och peka på en gran som huggs ner och tas med hem. Jag brukar vara alldeles lyrisk denna dag då den enligt mig klassas som årets mysigaste och idag var inget undantag. Ute var det några minusgrader och massor, massor med snö så förutsättningarna för mys och trivsel var perfekta. Förutsättningarna att hitta perfekta granen lite försvårade med tanke på alla snö, men tappra soldater som vi gav oss den på att göra jobbet ännu lite bättre än föregående år till och med.





Vackra fina Svansbo... Påpälsad och redo att möta vinterlandskapet!


Vi pulsade omkring och på vissa ställen trampade jag ner mig ända till knäna.


Sambo i ett hav av granar och snö. Vad tror vi om denna?

Bästaste frun i huset ramlade i all snö. Tyckte jag var lite kul...


Två granar nedhuggna... check. I tvättstugan för värmning.

Tror ni det kan bli något?

Nu återstår bara att klä granen efter den fått värma på sig lite... bilder på det färdiga underverket kommer lite senare. Denna härliga, mysiga dag går nu över till kväller och i det lilla huset ska det drickas glögg, ätas pepparkakor och kläs gran. Vilket dag gott folk! Vilken dag.
Jag är lycklig.
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar