onsdag 8 december 2010

Det gäller att prioritera...

När man är hemma med barn är det svårt tycker jag att bara vara i nuet och inte stressa upp sig över alla måsten och borden (heter det så?? Inte bord som man äter på alltså men det förstod ni kanske...). När lillan sover finns det så många saker jag måste/borde/kunde göra att det blir svårt att fokusera och välja en grej att hinna med. Jag prioriterar sällan att vila vilket är dumt eftersom det är så skönt när jag väl tar mig tid att göra det. Nyss tog jag mig tid. Jag la mig med min finaste i famnen och hon somnade så skönt och jag kollade på ett inspelat Desperate housewives. I 30 minuter gick det så bra. Jag skulle vilja säga att det till och med var härligt avslappnande.

Tyvärr börjar hjärnan gå på högvarv sen. Nu borde jag... eller kanske måste jag... eller ska jag... Här fick jag sätta upp stora handen till mig själv och säga stopp! Det här är vad som är viktigast med dina dagar Widman. Precis det här...



Det viktigaste och härligaste. Så från och med nu kommer detta att prioriteras högst. Inte städning, diskning, pyssling (Nils Karlsson alltså), bloggning eller något annat. Mys med lilltjejen och vila. Bara det. Blir det tid över efter kommer jag lägga det på de andra sakerna.

Innan jag vet ordet av är hon ju för stor för min famn och då är det för sent. Jag ska njuta av hennes lilla underbara kropp nu. Hon ska få njuta av mig. Värme och trygghet är det viktigaste. Inte rena golv.

/e

2 kommentarer:

  1. PRECIS!!

    Så lätt att prata om detta, men sen när man väl är där så blir det bara massa måsten:(

    Nu sitter i allafall Mejjis i matstolen o kollar på när jag fixar med mina julkort......då har vi väl gått halva vägen var ungefär va? (Konstigt bara att jag hamnade vid datorn....skulle ju bara gå o kolla på datorn efter en sak:))

    Slöa, mys o vila massor!!!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Haha, känner igen mig, fast jag vilar ibland på eftermiddagarna, när Oskar sover. Men på kvällarna blir jag riktigt stressad alltså över vad jag ska göra. MÅSTE ju utnyttja tiden på bästa möjliga sätt, som är...???

    SvaraRadera