torsdag 2 december 2010

Julbord som julklapp!

Idag är det julbord med show på schemat för kvällen. Det är vår julklapp från jobbet och jag måste säga att för mig är julklappen perfekt. Mycket roligare än en porslinstomte eller presentkort på bokia. Vi blir skjutsade med buss både dit och hem och jag ska vara ifrån Penni från 18-24 ungefär. Det vill säga längre än någonsin hittills. Hon ska vara hemma med sin far så hon kommer inte sakna mig ett dugg. Det är mer mig jag tänker på. När hon var borta 4 timmar riktigt värkte det i mig i slutet. Jag får en fysisk kroppslig känsla av längt som inte stillar sig utan växer. Måste få lukta, måste få gosa, måste få pussa...

Men jag har sett fram emot detta väldigt länge samtidigt och det ska bli så spännande att åka iväg, dricka ett glas vin och vara Emelie ihop med människor som inte känner mig som annat. Det enda problemet är ju att jag är lite rädd att jag inte har så mycket att tillföra i samtalen eftersom mitt liv just nu bara kretsar kring en enda sak. Kanske blir det inget problem eftersom det är julbord. Min mun kommer ändå vara full av mat hela tiden så jag kommer inte ha tid att prata med någon ändå. Det ska i alla fall bli väldigt roligt att få umgås med alla tjejerna!

Fram tills dess ska jag försöka stå ut i den här igloon mitt hem har blivit och sen en stund i eftermiddag ge mig ut för att lära mig bli förälder.

/e

2 kommentarer:

  1. Ha så trevligt och ät lite för mig oxå. Älskar att läsa din blogg, du är så himla duktig att skriva!

    SvaraRadera
  2. Hej, jag måste verkligen hålla med Therese: Du skulle kunna ge ut detta som en bok :-) Du är underbar. Ses ikväll (jag kan nog tillföra lite till VÅRT samtal :-)) Kram

    SvaraRadera