fredag 10 december 2010

Kvällsdopp med Penni Pop!


"Vad är det där för något som låter? Jag känner igen det där lätet... det låter lite som.... vatten..."


"Jag tycker den där baljan ser bekant ut också. Men inte kan hon väl mena allvar med den? Hon vet ju att jag hatar att bada. Inte kan hon väl göra så mot mig? Eller?"


"Åh vad skönt. Hon skulle bara lägga mig på toagolvet och busa lite med mig. Det blev lite svettigt där ett tag när jag trodde vi skulle bada. Haha hur kunde jag tro något sånt. Hon är ju rolig och snäll den där mamman. Och lite tokig när hon grimascherar och busar sådär. Vad mysigt vi har det."


"Hallå, varför tar du av mig kläderna? Va? Hallå, svara? Vad ska vi göra? Varför slutade du grimaschera och prutta med munnen och allt det där? Va?! Mamma, vad gör du? Inte bada väl? Jag börjar ana oråd här när du inte säger något... Inte blöjan. Nej säger jag bestämt till det här hörru. NEJ! INTE BADA!

Av förklarliga skäl finns inga bilder på det som sedan efterföljde...


"Jag funderar skarpt på att inte förlåta dig för det här på länge. Du kan allt grimaschera och prutta med den där munnen hur mycket du vill. Det biter inte på mig längre. Jag är för blöt!"


"Som jag sa... sur."


"Jag tänker inte skratta fast du gör det där roliga lätet. Inte skratta sa jag. Inte.... skratta... okej då. Hahaha det är ju för roligt när det låter som att du pruttar hela tiden. Tokmamma, pruttar sådär hela tiden fast med munnen. Hahaha."

/e





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar