måndag 20 december 2010

Rapport från slottet, utflyktsdag!

Idag har jag haft en mysig dag. Var hos Pennis kompis Filippa och lekte idag. Hennes mamma passade på att göra den här mamman fin i håret. Hon skulle ha en stor kram den där andra mamman. Bra snäll är hon. Och rolig också.

Kvällen spenderades i mitt huvud såhär:
Jag hämtade Sambo och vi åkte till Västerås för att göra lite ärenden samt avnjuta en lugn och trivsam middag på Ikea (ni vet att de har julbord nu va?!). Penni somnade strax innan vi åkte och sov länge och väl. Hon sov genom vår lugna trevliga pratsamma middag och sen vaknade hon skrattandes lagom till vi ätit klart. Då tittade jag och Sambo på varandra och skrattade sådär som i filmen Adam och Eva ni vet. "Hahaha vilken söt och lite tokig unge vi har!" Sen gick vi hand i hand genom IKea, hittade precis det vi skulle ha, åkte hem och fick sova hela natten.

Kvällen spenderades på riktigt såhär:
Jag hämtade Sambo och vi åkte till Västerås för att göra lite ärenden. Jag hade glömt lämna in en film, packa ner mat till Penni, packa ner bröstpumpen jag skulle lämna samt packa ner bärselen så vi fick göra ärenden hemma i köping innan vi kom iväg. På väg till Västerås kom jag på att jag glömt pappret jag skulle behöva för att få lämna in bröstpumpen jag hyrt. Det ordnade upp sig ändå. Efter det fick jag springa in och köpa mat till Penni eftersom jag glömde packa ner den när jag sprang in hemma, fast det var en av sakerna jag gick in för att göra.

Sen kunde vi rulla in på Ikea, sisådär 18.25 och maten serveras endast till 19. Penni somnade strax innan vi satte oss i bilen och vaknade vid ingången till Ikea. Hon vaknade visserligen med en hemskt rolig min men skrattade gjorde hon kanske inte. När vi skulle äta ville hon äta först och skrek en liten stund, men blev nöjd när hon fick mat. Efter en stor mängd mat kräktes hon sprutspyor över golvet och sina föräldrar två gånger. Det enda som dög för lilla P under middagen var att gå omkring så Sambo och jag fick äta i skift och lite i taget för att få en del av maten varm i alla fall. Vi hann inte prata med varandra alls under middagen.

När det var dags att stoppa tillbaka henne i bilstolen var hon sur och ville inte det. Hon ville ha nappen men spottade ut och blev arg... ja ni vet den leken. Vi hittade i alla fall det vi skulle ha och åkte hem. Om vi sen fick sova hela natten tvivlar jag på men kanske i alla fall några timmar i streck... vi hoppas på det.

/e

2 kommentarer:

  1. Åhh, vi som oxå var på IKEA idag, synd att vi inte prickade in samma tidpunkt så vi hade setts en sväng.. KRAM

    SvaraRadera
  2. du är ju för rolig du. kram

    SvaraRadera