söndag 5 december 2010

And the winner is...

... Karin Ryman för sin "Green like papaya"! Jag måste säga att det var svårt att välja bland alla era bidrag. Det tog lång tid att plöja igenom alla och att sen försöka välja ett bidrag som var bättre än de andra... det var svettigt!

Men har man lovat så har man lovat så jag ägnade hela helgen till just detta. Nu är jag säker på att jag gjort rätt val så jag är stolt att få presentera Karin som vinnare i tävlingen. Vad vinner hon då undrar ni?

Jo, Karin vinner ett eget inlägg på den här bloggen. En hyllning kan man säga. Karin är inte bara duktig på sångtexter utan hon är också en väldigt rolig människa att vara med. Jag var på en fest med henne för lite mer än ett år sedan hos en gemensam vän och i flera dagar efter skrattade jag för mig själv när jag tänkte på historier Karin berättade. Exempelvis en liten anekdot om ett försök att få bort en fästing. Men det är en historia Karin själv måste berätta för er, ingen gör det så roligt som hon.

Jag väntar med spänning på att hon ska starta en blogg. Den skulle jag läsa. Och skratta åt. För hon är rolig den där Karin. Och snäll. Härliga, roliga, snälla Karin!

Karin, grattis till vinsten och jag hoppas vi snart ses på samma fest igen!

Till er andra: bra jobbat hörrni. Jag känner att jag måste tacka för alla kommentarer om era felhörda låttexter. Det är kul att se att ni är med mig alla. Härligt gensvar! Känn er inte ledsna för att ni inte vann. Karin var bara lite bättre. Nästa gång är det er tur.

/e

1 kommentar:

  1. Tack snälla du för dom fina orden! Jag känner mig hedrad att få vara omnämnd i denna otroligt roliga och läsvärda blogg :-) keep up the good work, både med bloggandet och Penni!

    SvaraRadera