tisdag 25 januari 2011

Typiskt mig grej fast inte jag!

Jag känner en tjej, vi kan kalla henne Smari, som gjorde bort sig rejält en gång. Hon var på en kurs där deltagarna skulle bekanta sig med varandra i mindre grupper och det första momentet var då att gissa varandras ålder.

Smari tänkte att eftersom den här kvinnan hon skulle gissa åldern på såg ut att vara 60 ungefär vore det ju snällt att gissa på 50 så att kvinnan skulle bli glad. Så det gjorde hon. Kvinnan svarade då lite försynt att hon var 40. Mamm, nej jag menar Smari blev så chockad att hon då förlorade allt omdöme och allt blev svart. Hon svarade:

- Nej, sluuuuta (med riktigt Kolsvamål)!!!

Kvinnan sa ännu lite mer försynt att jodå hon var 40. Smari, fortfarande i chock svarar igen:

- Sluuuuta!

Här någonstans kommer hon på sig själv och blir kall i hela kroppen. Så kan man ju inte säga. Hon tänker att hon måste rädda situationen och det snabbt. Hon hör sig själv säga:

- Ja men ibland kan man ju se äldre ut när man är överviktig.

Sen blev allting svart på riktigt. Smari sa inget mer och inte kvinnan heller. Om hon räddade situationen? Ja vad tycker ni?

Smari kan fortfarande inte prata om det här riktigt. Jag däremot pratar gärna om det. Jag tycker att det är hysteriskt roligt. Hyyyysteriskt roligt! Kanske mest för att det inte var jag den här gången.

/e

1 kommentar: