lördag 1 januari 2011

Nyårsafton 2010...

... firades med film och ett glas pommac eftersom Sambo var magsjuk. Träligt det där med magsjuka... hela familjen blir ju sjuk även om bara en har problemet. Finns ju inget som smittar så lätt som det och jag kan ha fel men det brukar inte vara jätteuppskattat av folk när man kommer och smittar dem.

Vid tolvslaget stod vi i fönstret i matsalen (ja visst sörru, vi har en matsal i vårt hus!) och tittade på raketerna. Vi såg en del men hörde dessto fler. Halv ett låg vi i sängen och jag somnade nog ganska omgående. Ett så lugnt nyårsfirande har jag nog aldrig haft. Men trots utebliven champagne, festmåltid, feststass och lockat hår så var nyårsafton mysig. Vi klarar oss bra, just us two.

Såg för övrigt filmen inception... hade vägrat sett den länge nu men fick ge mig för min sjuke Sambo drog kortet "vi hyr den filmen och sex and the city så kollar vi på bägge". Nu förstod han ju att jag skulle slockna direkt vi satte på film nummer två. Men hur som helst blev jag så positivt överraskad av Inception. Tyckte den var enormt bra! Se den ni som inte gjort det. Men gå in med måttliga förväntningar, då blir det alltid bättre.

Idag då? Ja... idag då? Non lo so. Men första dagen på året borde ju firas på något sätt kan mna ju tycka...

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar