torsdag 27 januari 2011

Jag tänker såhär...

Om alla tankar man har automatiskt skulle ploppa upp som statusar på facebook, skulle folk då umgås med en ändå eller skulle de tro att man var helt knäpp? Jag tror kanske på det senare. Men jag tror att det samma gäller de flesta. Alla tänker konstiga tankar som man oftast inte delar med någon. Det vore hemskt kul att veta vad er konstigaste tanke har varit idag....

Kan ni inte (fast det är besvärligt och fast man måste trycka på skicka kommentar 3 gånger innan det funkar) skriva ner den i kommentarsfältet så tar vi del av varandras konstigaste tankar idag. Ingen lägger dom över dem heller. De får vara hur konstiga som helst.

Min konstigaste tanke idag var antingen annonsen jag formulerade i huvudet till att lägga ut min dotter på blocket (vilket jag hoppas ni förstår att jag inte skulle göra) eller då jag på allvar tänkte att det inte var någon anledning att byta tröja efter den andra spyan eftersom det med säkerhet skulle komma en tredje inom loppet av en timme eller så.
(Tilläggas kan att jag sparkade mig i baken och bytte tröja. Igen och igen och igen.)

Så får jag höra nu då... konstigaste tanken idag var det. Kan vi få ihop till 6 kommentarer blir det rekord!

/e

5 kommentarer:

  1. Hoppsan...jag vill vara din vän trots dina tankar, tro mig. Kanske på grund av dina härliga, ärliga o tokiga tankar som jag vill vara din vän.
    Min konstigaste tanke var nog att man skulle fasiken ta o råna en bank!!! Men det är ju kriminellt...äsch det får vara. Får låta bli att köpa den där tröjan jag såg på HM:)
    KRam på dig vännen<3

    SvaraRadera
  2. Från min pendlartid på SJ:
    (06:10)
    - Undrar, om den där ungj*veln tar illa upp om man kastar av honom från tåget. Borde ju tycka att det är lite kul. Ungefär som bergodalbana.

    (06:41)
    - Kanske man kan göra en film om det här (pluggade på Kulturama).
    Synompsis: En kille sitter på ett tåg. Blir sur på ungar och föräldrar som struntar i dem. Han tar fram en pistol och går helt oberörd fram till familjen och gör det oundvikliga.
    Hela tåget jublar och återgår i sömn.

    (06:55)
    - Nä, kanske inte så bra idé. Om jag tjänar skitmycke pengar ska jag sitta i 1:a klass from now on.

    (07:16, tåget anländer)
    - Om jag sitter kvar på tåget, undrar om jag kommer hem igen då eller om jag kanske kan få sova lite i lokstallet.

    SvaraRadera
  3. Jag lovar och svär att du skulle bli både road och rädd på samma gång om du frågade dom där människorna i konferensresan... Herregud!! Och då tänker dom till och med efter före... /Zarat

    SvaraRadera
  4. Brukar drömma iväg mig och basse till ett hus långt ut i skärgården, mitt i naturen, bredvid havet. Men i realityn skulle man ju faktiskt inte vilja ha det så... kanske inte en så konstig fundering, snarare en skön dröm...!?

    SvaraRadera