torsdag 6 januari 2011

Matorgie!

Middag igår bestående av planka. För er som inte vet vad jag menar och tror att vi åt en träbit ska jag be att få berätta att vi avnjöt oxfilé, fläskfilé, baconinlindad sparris, grillad tomat och duchesspotatis! Jag är inget fan av oxfilé i vanliga fall utan får jag välja tar jag helst en välstekt fläskfilé som är grå rätt igenom. Detta till herrarna i sällskapets stora förtret. Igår smyggjorde de min oxfilé rosa i mitten och döm om min förvåning när jag tog första tuggan.

Herre signe du och råde!
Viket kött!
Ett sådant kött förtjänar en egen rad så gott var det!

Sen tog jag en tugga av fläskfilé som innan hade varit i ugnen en stund.

Herre signe du och råde!
Vilket kött!
Ett sådant kött förtjänar en egen rad så gott var det!

Det var en sådan njutning att jag glömde att ta kort på mästerverket. Inte ens på efterrätten tog jag kort, men jag kan berätta att det var en lime och chokladcheesecake som inte var tokig den heller.

Nu vill Penni att vi ska leka tror jag bestämt.
Over and out!
/e

1 kommentar:

  1. Plankan var suverän. Måste instämma där.

    "Herre signe du och råde" används för övrigt för sällan i vardagsspråket.

    SvaraRadera