lördag 1 januari 2011

Mål och förhoppningar för 2011!

Okej nu bestämde jag mig för att skriva upp mina mål och förhoppningar inför år 2011. Om jag skriver det på print så blir det svårare för mig att ignorera dem.

Mål för 2011 (jag):

1. Få tillbaka bikinikroppen någotsånär i alla fall. Detta innebär att jag MÅSTE börja träna och MÅSTE sluta äta den enorma mängd godis jag i nuläget hållt på med. (Usch jag blev helt slut av att bara skriva meningen om träning!)

2. Bli färdiga med alla småsaker i huset och även de stora som är kvar att fixa. (Lite jobbigt men ändå inte lika jobbigt som det föregående!)

3. Ta upp mitt skrivprojekt igen. Jag skriver det som mål men inom mig känns det mer som en förhoppning för fantasin har trytit länge nu... Dock har jag alltid sagt att jag ska göra färdigt projektet när jag är mammaledig och det ger mig bara 7 ½ månad kvar.

4. Att försöka göra något bra för någon annan, i alla fall en gång varje månad. Eftersom bragörargrejer inte behöver vara stora är detta mer än rimligt.

Förhoppningar inför 2011:

Bara att Penni får vara frisk och utvecklas som hon ska. Bara det. Allt annat är bakgrundsmusik.



Penni stressar upp sig här också att hon ska glömma bort sina mål och förhoppningar så jag passar på att printa ner dem också.

Mål för 2011 (Penni):

1. Lära mig äta.
2. Lära mig sitta.
3. Lära mig krypa.
4. Lära mig gå.
5. Lära mig prata (ordet mamma är det jag först ska satsa på)

Förhoppningar för 2011:

Att jag får massa hår på huvudet. Bara det. Allt annat är bakgrundsmusik.


Vems lista är mest realistisk? I och för sig är det mer troligt att Penni blir Rapunzel än att jag verkligen slutar äta godis och börjar träna... men ett mål är ett mål (nu pratar jag inte om Maxmål, även om det skulle vara pricken över i:et idag!)! Så kom igen Empa, kom igen!
Ja alltså jag ska inte börja träna idag heller. Det tar jag imorgon. Imorgon är en bra dag att börja. Eller dagen efter det kanske. I alla fall inte idag.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar