måndag 24 januari 2011

Stor dag, stor tjej!

Idag hände det vi väntat på med spänning nu i nån vecka eller så! Jag stod och tittade på min kära dotter som lekte på en filt på golvet när jag plötsligt fick en känsla. Nu var det dags. Nu skulle det ske. Snabbt som ögat tog jag fram telefonen och gjorde mig redo med kameran... och tro det eller ej...

Hej. Här ligger jag. Bara ligger liksom. Inte mycket mer med det. Ska kanske se vad som händer på denna sidan nu...

Äh, det här var inget nytt. Samma hand på den här sidan med. Men vad händer om jag tar lite fart då... ?

Oj jäklarns. Jaha. Här hände det ju kanske inte mycket mer. Var är den där armen då? Kan ju inte resa mig utan den där armen...

Här var den! Härligt!

Ni kan numera kalla mig Rulle.

Tilläggas bör att hennes blödiga mamma stod och hoppade upp och ner och skrek ljudlöst av lycka när detta utspelade sig. Vilket ögonblick. Vilken lycka!

För 5 minuter sedan vände hon sig från mage till rygg också! Hon är på gång den där Rulle. Nu ligger hon och snurrar runt, blir arg på sin pappa för att hon inte vill ligga på mage egentligen, han lägger henne på rygg igen och efter 3 sekunder har hon snurrat runt igen, blir arg igen och så vidare.

One small step for man, one giant leap for Penni!
The eagle has rolled over.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar