söndag 16 januari 2011

Kortspel, Irish och en liten mus!

Igår var vi på Svalvägen och dinerade, samt ägnade oss åt att försöka nå Chicago (något som för övrigt tog ca 3 timmar!!). Mycket mysig och trevlig kväll och höjdpunkten för mig var utan tvekan något jag längtat efter sedan förra julen...

En Irish coffee!!

Jag såg för övrigt en liten mus på gatan. Den sprang ut genom en snödriva, satte sig och tittade på mig en stund och sen sprang den in i en annan snödriva. Jag blev helt paralyserad och bara stod still och tittade på den här lilla musen. Det kändes helt fel att den sprang omkring här mitt i vintern med så mycket snö överallt.

Hur som helst satt jag inne och berättade om den här musen som jag haft ett så intensivt möte med. Alla lyssnade och sedan gick samtalet vidare till något annat. Efter en stund tyckte jag att kanske att vi lämnade musinsidenten lite väl snabbt så detta hör jag mig själv säga:

- Jag tycker nog allt att jag fick för lite uppmärksamhet för min mus där utanför!

I samma stund jag sa det hörde jag hur det lät. Hahaha ännu en sån här grej som lät bättre i mitt huvud.

Peace out.
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar