måndag 3 januari 2011

Nu är glada julen slut, slut, slut....

Vad konstigt det är med julen ändå... hela december är jag i ett lyckorus för att man får ta in allt julpynt och hämta gran och klä gran och köpa paket och slå in paket och så vidare (och, och, och, vad säger svensklärarna om det tro? Tur att jag inte är en sån.). Nu när julen är slut och nyårsafton förbi den med så känns allt hela förbi. Nu vill jag bara rensa bort allt pynt, ta ut granen och gå tillbaka till det vanliga. Konstigt att något jag längtar så till så snabbt kan kännas färdigt.

Min gran har för övrigt inte barrat något så den må vara gles men det är en mycket frisk gran! Full med många fina julkulor. Tar en mental bild nu så jag har att plocka fram om jag längtar efter julen innan nästa december.

Vi har en sån där mysig dag idag jag och Penni. Vi är hemma bara och slappar. Hon sov i min famn i 1½ timma. Jag lyckades slumra 30 minuter av den tiden. Sen nådde jag inte tv dosan och eftersom hon sovit så dåligt igår ville jag inte riskera att väcka henne så jag låg stilla i ett mörkt rum och lyssnade på hennes andning tills hon vaknade en timma senare. Det var inte ens tråkigt... tänk så det blir. Snart får vi besök av två av de allra finaste. Ska bli mycket roligt.

Jag är glad idag. Bäst att stanna upp och njuta av det verkligen. På riktigt. Annars ägnar vi för mycket energi på att ojja oss över det som inte gör oss glada. Men idag är jag sådär innerligt glad ni vet. Härlig känsla!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar