lördag 29 januari 2011

Dop eller tavla?

Får man önska sig 4 stycken beatlestavlor i doppresent till sin dotter? Ja för hon sa alltså att hon hemskt gärna ville ha precis just såna. Penni sa det alltså. Hon blev alldeles till sig. Inte jag, utan hon. Jag tog tillfället i akt och tänkte vara lite pedagogisk. Föklarade att man inte bara kunde få utan fick önska sig och så vidare. Ja ni vet, hela den där baletten. Penni svarade genast att hon då ville ha det i doppresent.

Det tyckte jag var klokt av henne. Hon ville också att tavlorna skulle sättas upp i vardagsrummet ovanför soffan. Där tyckte hon att de skulle passa. Lilla tokiga Penni. Men hon har nog kanske rätt. Hon har ju ändå ett sinne för det där med inredning. Är det något vi vet så är det ju det.

Då måste vi alltså först bestämma oss för att ha ett dop. Sen måste vi övertyga folk om att de där tavlorna kanske är den ultimata doppresenten...

eller så kanske jag borde ha ett dop för mig själv... och önska mig tavlorna jag...

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar