fredag 21 januari 2011

Nöjd och glad, kexchoklad...

Idag gjorde jag, mor och Penni Pop Västerås och Ikea stod överst på schemat. Penni somnade i sin maxi-cosi strax innan vi åkte, sov hela vägen (även när jag flyttade henne till sin vagn!) och vaknade precis när vi betalade i kassan. Mor och jag hann alltså gå genom hela Ikea och äta en god lunch i lugn och ro. Sedan bjöd Penni på ett glatt humör så vi även hann handla på ICA maxi innan vi begav oss hemåt igen.

När vi installerat oss i bilen igen var Penni fortfarande nöjd och glad eftersom hon även fått mat. Jag tittade på henne och tanken slog mig att jag fått världens underbaraste barn som inte krånglar alls med någonting. "Tänk så lätt det är att ha med henne överallt" satt jag och tänkte tills jag kände något välbekant i näsborrarna... Jajamen. Precis lagom till vi kommit ut på motorvägen sprakade det loss i Pennis bilstol.

Men inte gjorde det något att krångla ur henne ur bilstolen, ur overallen, ur kläderna, ur den nerbajsade blöjan. Inte var det ens jobbigt att göra i bilen på en parkeringsplats utanför en mack. Knappt nå. Men en av oss var i alla fall väldigt nöjd med detta. En ledtråd till vem ser ni nedan...


/e

2 kommentarer: