måndag 17 januari 2011

Nyårslöftet?!

Hur går det med nyårslöftet då tänker ni kanske? Ja då kanske jag vill förtydliga här att det inte var ett löfte utan mer ett mål det där med bikinikroppen. Ett löfte är lite för starkt för mig känner jag för jag vet hur jag är. Jag gillar starkt en stund och sen ogillar jag starkt en längre stund.

Hur som helst så känner jag mig peppad och har powerwalkat varje dag nu i några dagar, tänkt på vad jag ätit (ibland) och försökt dra ner lite på vissa saker (ibland). Kroppen har inte dött av hjärtattack eller utmattning så det ser jag som positivt med tanke på hur längesen det var jag tränade något överhuvudtaget. Med start i februari ska jag äntligen dra mig bort till gymet för då blir måndagar mina, och med start nästa vecka tänkte jag ta mig i kragen och prova boxercise. Min vän Linda Körner håller pass på torsdagskvällar så det kommer att passa mig perfekt. Är det någon som är sugen på att hänga med så hojta till!

Även promenader får man gärna hojta till, jag är mycket promenadvillig nu för tiden.

Så där har ni det. Ingen bikinikropp än men dock bara 4.5 kilo kvar till matchvikt så det borde jag kanske klara till sommaren? Eller är det orealistiskt? Däremot har jag svårt att tänka mig ett liv utan choklad så det nuddar jag inte ens vid tanken. Man måste ju få njuta med.

Jag är i alla fall igång och känner mig glad i träningen nu så det är positivt. Jag återkommer med resultat.

/e

4 kommentarer:

  1. Vart håller Linda i boxpass? Tid? Kostnad?
    Jag kanske vill haka på, kanske:)

    SvaraRadera
  2. Jag tycker du ska haka på! Ska höra med henne, det är för köpings gymnastikförening eller något sånt men jag ska höra så återkommer jag. :)

    SvaraRadera
  3. Men man kan gå på bara det passet på torsdagar? Eller måste man va medlem en hel säsong eller så?
    Hör på du:)

    SvaraRadera
  4. Heja Empa!! GO GO GO :)

    SvaraRadera