söndag 9 januari 2011

Hip flask set!



Jag gav för övrigt bort denna i min julklapp till lilla julafton med tjejerna. Snabbt påkallade jag sedan uppmärksamheten till mig själv direkt efter att paketet öppnats. Lite halvstöddigt läste jag vad som stod på lådan en gång. Ingen reaktion. En gång till. Förvirring till reaktion.

Jag tyckte lite synd om mina obildade kompisar och skulle förtydliga hur roligt det var att de hade skrivit på svengelska "flask" set! Hahaha tyckte jag. Vem har godkänt det här kan man ju undra? Kunde ingen under hela processen tänkt att något var fel?

Nej det kunde de tydligen inte av en anledning.

Camilla försökte lite fint här någonstans att förklara att flask betyder plunta. Jaha sa engelskläraren lite mindre halvstöddigt. Egentligen inte så stöddigt alls längre. Där fick jag som trodde jag visste bättre än de som tillverkat detta "flask" set.

Man lär sig något nytt varje dag.
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar