tisdag 25 januari 2011

Minns ni skåpet?

För ett tag sen visade jag er ett skåp som vi äntligen tagit tag i och byggt ihop. Minns ni? Ett tv skåp som jag inte riktigt visste vad vi skulle göra med... Såhär blev resultatet.


Efter lite idéhjälp från Ingvor i Lysekil åkte jag till Hedins trä och köpte mig lite brädor. Köpte mig även ett trälim och tamtata... där ingen hylla fanns, finns nu en hylla! Nu bor alla finglas och tallrikar där och de trivs jättebra säger de. Jag är nöjd. Mycket nöjd.


Det bästa är att när vi sen hittar ett finare vitrinskåp vi vill ha tar vi bara ut hyllan (som inte är fastlimmad i skåpet) och gör en garderob av skåpet till Penni. Ett användbart skåp det där får jag lov att säga.

Byggare Bempa säger over and out. Om ni behöver bygghjälp kan ni ju hojta till. Hyllbygghjälp alltså.

/e

2 kommentarer: