måndag 28 mars 2011

Trädgårdshjälp!!

Okej, nu behöver jag er hjälp! Det börjar bli vår och det som göms i snö ni vet... min trädgård är i uselt skick. Den var det redan förra året men då var jag gravid med foglossning plus att vi renoverade insidan av huset så varken ork eller tid fanns till utsidan. Men i år finns bägge! Eller ja... vi ska se till att göra oss tid och ork till det för det är av hög prioritet.

Nu till funderingarna... jag vill ha en hallonhäck men jag vill inte plantera skott och vänta i två år att det ska komma några hallon utan jag vill ha hallon så snabbt det går. Hur gör jag då? Finns det färdiga plantor att plantera så man får en häck hyfsat snabbt?
Samma gäller vinbärsbuskar som jag vill ha två stycken. Kan man köpa färdiga sådana och plantera?

Har ni tips på vad jag kan ha för något i rabatterna som är lättskött men ändå fint?

Kom igen ni med gröna fingrar och hjälp en med så vita fingrar det bara går att gröna till dem lite grann.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar