söndag 27 mars 2011

Bad, eksem och shopping...

Vi har badat idag hela lilla familjen. Denna gång lackade Penni inte ur! Hon var nöjd och belåten hela tiden (förutom de sista tre minuterna men de räknas ju inte!). Men efteråt blev hon alldeles slut så nu sover hon sen en timma tillbaka. Jag borde kanske också göra detsamma för jag känner mig lika slut jag efter badet. Men det är alltid en härlig trötthetskänsla man får efter man badat, är det inte? Man är sådär skönt loj i kroppen och känner sig febrig fast utan att vara sjuk. Härligt hursomhelst.

På tal om bad... kan böjveckseksem (oj hur konstigt såg det ordet ut när man skrev det?!) bli sämre när man badar i klorbassäng? Tycker Penni blir märkbart sämre när vi badat och eksemen blir argare, fler och rödare. I så fall är ju frågan om det är värt att fortsätta. Ändå inte Penni som tycker att det är roligast... Någon som vet det här?

Jag passade idag på att springa in på hm och inhandla lite nytt. Mycket nöjd blev jag och jag tror kanske att jag kommer att bjussa på lite bilder senare även om detta är så långt ifrån en modeblogg man kan komma. Men just nu ska jag sjunka ner i soffan och njuta av min egen trötthetskänsla en stund.

Until later then...

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar