lördag 12 mars 2011

Sleepover hos mormor o morfar!

Penni ska sova borta idag. Varför då undrar ni? För att jag och Sambo ska få sova en hel natt. EN-HEL-NATT!!! Jag minns inte hur det känns. Nu är det lite pirrigt och spännande, ungefär som dagen innan julafton, att veta att ingen kommer att väcka mig inatt och vilja vara vaken. För jag lovar att om Sambo har svårt att sova får han vara vaken själv!

Mamma kom precis och hämtade upp Penni och vi packade in de få saker man behöver för en natt borta. Vår kombi blev helt fullpackad. Vad hände där?! Grej efter grej bars in och helt plötsligt fanns ingen plats över till varken mamma eller Penni (så gott som i alla fall). Med resesäng och vagn och mat och blöjor och.. och... och... så blev det en del.

Den här blödiga mamman sitter nu och tittar på en bild av sin dotter och förbannar det val hon nyss gjort. Nej då, inte alls. Men jag saknar henne redan och undrade nyss om det är för tidigt att ringa nu. När jag insåg att de inte ens hunnit komma till Kolsva än ändrade jag mig eftersom jag inte vill ringa när mamma kör bil. Så jag väntar därför 10 minuter. Eller 12 kanske. Men sen ringer jag kanske. Jag kan ju hitta på en fråga eller något sånt som gör att det är legitimt att ringa. Typ hur vädret är i Kolsva nu eller något sånt. Det får man alltid fråga.

Ikväll blir det finalfestival hos The Soff and the Bie. Ska bli himla roligt. Och det bästa av allt... inatt får jag sova hur länge jag vill! 7.28 haha pyttsan, inte imorgon inte!
Inte imorgon inte!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar