torsdag 24 mars 2011

Lyser bus...



Det riktigt lyser bus i dessa ögonen! Undrar vad det kommer bli för en liten filur av den här lilla bebisen. Vad kommer hon ha för personlighet? Kommer hon ha dåligt tålamod? Kommer hon prata konstant? Kommer hon vara envis som synden? Eller kommer hon vara så full av bus att vi inte hinner städa upp den ena röran innan nästa händer? Kanske kommer hon alltid göra som man säger och vara lugn, artig och snäll jämt. Men något säger mig att de första alternativen är mer troliga...

Det blir en Lotta på bråkmakargatan som jag önskade. Undrar hur många gånger jag kommer förbanna mig själv för den önskan då? Och hur många gånger jag kommer le sådär riktigt inifrån och ut åt alla busgrejer hon gör och hur gullig hon ser ut med chokladsås överallt på sig själv och möblerna. Det är kanske då, trots att hon är så söt, man får påminna sig om hur mycket jag faktiskt gillar chokladsås!

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar