tisdag 8 mars 2011

Malliga myror och ingen sömn...

Idag tog jag min tjej i vagnen och gick en rask promenad för att röra lite på fläsket så att säga. Vädret var underbart och hela jag blev gladare ända in i själen. Nu börjar det gott folk, det vi alla älskar så. Det vi alla väntar på hela resten av året. Det som får även det kallaste av hjärtan att smälta... våren! Underbart! (slut på poesiaftonen här)

Efter halva promenaden orkade jag inte lika raskt tempo längre. Jag kände mig ganska helt totalt slut och fick sakta ner lite... lite mer... lite mer... okej jag saktade ner tills jag till slut såg nyvakna myror gå om mig på vägen. Jag kunde inte riktigt förstå varför det var så otroligt jobbigt just idag. Att springa vet jag ju inte riktigt går som jag skulle önska men att gå brukar inte kännas såhär jobbigt.

Efter en stund trodde jag att slutet var nära och att jag aldrig skulle kunna ta mig hem. Men eftersom det oftast inte blir så dramatiskt som jag i mitt huvud föreställer mig kom jag hem utan större men. Det slog mig när jag kom hem att min avsaknad av energi kanske kan ha att göra med vakenpasset jag och min kära dotter hade inatt mellan 2.15 och 6.30... bara kanske alltså.

Håll era tummar för bättre sömn inatt så kanske jag kan jaga ifatt de där malliga myrorna imorgon! Då jäklar ska de få se på rask takt!

God natt.
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar