onsdag 23 mars 2011

Nyheten!

Jag vet inte vad det är med mig men jag är trött. Heeela tiden är jag trött, trött, trött. Det spelar ingen roll hur mycket jag vilar eller sover för jag piggnar liksom aldrig till (och nej, jag är inte gravid). Min mor sa igår att det är vårtrötthet. Vi har gått så länge nu utan riktigt solljus att vårt lager är tomt. Därför blir vi trötta. Så ut i solen med er är tipset från coatchen idag.UT-I-SOLEN!

För övrigt lovade jag att berätta om den stora förändringen igår. Från och med augusti ska jag börja jobba igen. Det är inte en så revolutionerande nyhet i sig eftersom det varit bestämt så hela tiden. Nyheten är att jag fått ett nytt jobb! Jag ska från och med i höst undervisa i engelska och bild på högstadiet igen. Hur det känns? Det känns spännande och roligt samtidigt som det känns läskigt och sorgligt. Mitt älskade Odensvi är en stor sorg att lämna. Aldrig har jag trivts så bra på ett jobb så det är inte för den sakens skull jag beslutat mig för att byta. Egentligen handlar det om vad som är mest praktiskt för mig här i framtiden. I och med nya läroplanen ska man ej få undervisa i något man inte är behörig i och mina ämnen är engelska och bild. Därför passar detta ju väldigt bra. Det är också i dessa ämnen jag har mitt hjärta.

Det kommer nog att bli jättebra men en mycket stor del i min personlighet är ju det här med separationsångesten. Jag hatar att bryta upp från något jag känner till. Jag hatar att säga hej då, vare sig det är till personer eller prylar (minns ni min första cykel?!). Så där är vi nu. Jag håller på att tampas med hej då:et och när det väl är bearbetat kommer jag bara tycka att detta är spännande och roligt. För det vet jag att det blir.

Så så ser det ut. Det var min stora nyhet. Vad har ni att dela med er av? Let's share!!

/e

1 kommentar: