fredag 11 mars 2011

Fredagskväll till ända...

Jag fullkomligt älskar dessa fredagar. De är numera vår "ätagottkött"-dag och idag stod ryggbiff på menyn. Håll i er nu...

HERRE-SIGNE-DU-OCH-RÅDE!

Så gott var det. Precis just så gott. Vi åt små bitar i taget för att ha kvar det så länge som möjligt. Jag blev så mätt att jag inte ens har ätit choklad efter. Ja ni hörde rätt, en fredagskväll utan choklad, utan geisha (och ja karro, jag har kvar några i kylen än)! Jag vet inte vad jag ska säga, blir lite rädd själv faktiskt.

Penni sover gott nu och snart även hennes mamma. Jag längtar nu tills imorgon bitti när vi ska gå upp. Morgonen är det bästa tycker nog både jag och Penni. Våra mornar slår allt. Inget kan röra mig i ryggen under våra mornar. Inget annat existerar än hon och jag. Och när hon busler mot mig med de där trötta ögonen så smälter jag som en igloo i en bastu.

Så det är den bilden jag somnar med... och den bilder jag vaknar till.

"Hon ler emot dig, just innan solen gått upp."

God natt för idag.
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar