torsdag 10 mars 2011

Dåligt blir bra till slut...

Okej nu har det ordnat upp sig i sinnesstämningen. Jag är till och med glad igen nu.
Penni har ju som jag tidigare nämnt bestämt att det här med att sova inte är något hon gillar så läggning har börjat bli en kamp som oftast tar långt tid och är mycket frustrerande eftersom hon skriker som att hon kämpade för sitt liv. Inatt (eller tidig, tidig morgon) var en sån stund som tog nästan två timmar, varefter hon sen endast sov 40 minuter och sen skulle upp igen. Hur som helst, bla, bla, bla. Hon blir trött och vägrar sova vilket leder till att hon blir skrikig hela dagen.

Idag var jag för trött. Hade inget tålamod. Tyckte inte att det var så roligt med en skrikande Penni när det led mot eftermiddag. I de lägena orkar jag inte åka någonstans utan vill bara vara hemma. Det känns lättare att hantera hemma av någon anledning. Sen ville jag försöka sova när hon väl sov. Vissa dagar är så. Idag var en sån dag.

Nu ikväll har hon varit på bättre humör och till och med glad mellan varven. Då blir det en gladare mamma också. Sen hände två roliga saker som har med dopet att göra, men det tar vi senare. Nu ska här ätas!

Men ni ser, även en tråkig dag kan i en handvändning bli en riktigt bra dag till slut i alla fall.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar