torsdag 24 mars 2011

En dag i världsklass!

Inatt vaknade Penni varje timme. Hon gnusslade och spottade ut nappen och ville ha den och så vidare. Det tyckte jag var jätteroligt. Jo men alltså det var det. Hysteriskt roligt. Sen ville hon ha välling klockan 5 så vi åt och hon vägrade somna om. Jag kämpade som en tok för att vi bägge var så trötta egentligen (här håller inte Penni med men eftersom jag har bestämmanderätt i min blogg får det stå kvar!) och när jag som mest kämpade med napp eller inte, gympass eller sova hör jag min käre Sambo som sussat sött under hela natten säga "Jag har sovmorgon idag, bara så du vet." Ja jag ljuger om jag säger att känlsan var "Åh vad skönt för dig, jag är verkligen glad för din skull!"
I alla fall, 7.20 fick jag henne och sova och kunde själv lägga min trötta kropp i sängen igen. 7.50 vaknade hon pigg och glad och redo att möta dagen så det var bara att gå upp.

Trots det har jag haft massa energi idag och både jag och Penni har varit på superbra humör hela dagen. Det trodde jag kanske inte imorse klockan 6.52! Vi har hunnit med massor med nyttiga saker som är tråkiga att berätta om. Sen har vi hunnit med en fika hos Tilde och Nelli, med massor av mammor, en pappa och massor av barn.

Nu ikväll kom fina tjejerna hit och vi åt te och mackor, kladdkaka och grädde och bara pratade om viktiga och oviktiga saker. Det var mycket trevligt och man inser att det görs alldeles för sällan! Det blev alltså, av en inte så världsklassig natt, en dag i världsklass!

Jag är nöjd. Och glad.

Imorgon tar vi sovmorgon (Jo Penni du också!!) och sen bär det av mot Odensvi för kalas. Bäst att stryka mina kalasbyxor med andra ord.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar