måndag 8 november 2010

Tomtar på loftet...

... eller snarare möss på vinden! Igår kväll hörde vi det där otäcka bekanta ljudet av små äckliga mössfötter som springer omkring. Det lät nere från utbyggnaden så Jens gick dit och kollade överallt innan han förstod att det är uppifrån det låter. Från vinden.

Alltså för er som tycker att det är så äckligt att ni blir stela av skräck och inte riktigt kunnat förstå vad jag skrivit:
VI HAR MÖSS PÅ VINDEN!
Eller kanske till och med råttor, det vet jag ju inte. Jag kommer i alla fall aldrig byta en fälla eller göra något som gör att jag måste ha med dem att göra. Helt vidrigt.

Soffan, jag förstår dig till fullo, och jag har inte ens sett mössen utan bara hört.
Iiiiiiiiiijjjjjjjjjuuuuuuuu (ljud av totalt äckel följt av en rysning)!

Undrar om de kan komma ner in i huset? I så fall flyttar jag.
/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar