måndag 29 november 2010

Är det klara tecken på sömnbrist när...

... man är på väg att stoppa in smutsiga spytrasor i kylskåpet och slänga Pennis magdroppar i tvättkorgen?

... när man gör sig en macka men sedan upptäcker att den rökta kalkonen är spårlöst borta, för att sedan hitta den på locket på smörpaketet.

... när man inser att den mest använda kommentaren just nu är "påminn mig om att...."

... när man inser att den näst mest använda kommentaren just nu är "vaddååå?"

... glömmer bort att äta lunch (konstigt att man aldrig glömmer bort att äta godis!)

... man väl äter lunch sitter och stirrar in i väggen utan att ha vett att bli uttråkad.

... redan det första man tänker på morgonen är att man längtar till kvällen så man får sova ett par timmar i streck.

... sätter på duschen, går ut för att hämta ombyte och sedan glömmer bort vad det var man skulle göra när man står där med kläderna i handen.

... man hör sig själv säga "ta två matskedar röd curry, det är inte så starkt" och sen får slänga hela maträtten.

... man känner sig avundsjuk på alla andra som inte blir väckta var tredje timma på natten.

... påbörjar 14 olika projekt på en dag men avslutar inget för man inte minns vad det var man skulle göra egentligen.

... har hela huvudet fullt med kola. Seg, otuggbar kola.

Jag tror det. Antingen sömnbrist eller också börjar jag bli knäpp. Eller också är jag knäpp av sömnbrist! Knäpp är jag ju i alla fall. Knäpp som korv.

/e

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar